Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας

Από το να υποδέχεσαι διασημότητες, μέχρι να οργανώνεις τις διακοπές τους!

Τίτλος Σπουδών: Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας
Διάρκεια: 2 Έτη
Περίοδος Εγγραφών: Σε Εξέλιξη
Έναρξη: Οκτώβριος & Φεβρουάριος

Περιγραφή

Η Ελλάδα μας, με την  πλούσια πολιτισμική της  κληρονομιά, τη φυσική ομορφιά της , τη γεωγραφική της ποικιλομορφία, προσελκύει, τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερους επισκέπτες, τόσο από την ίδια τη χώρα μας (εσωτερικός τουρισμός) όσο και από άλλες χώρες…  Αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, για καλοκαιρινές διακοπές. Προσφέρει, όμως, ελκυστικές προτάσεις για θεματικό τουρισμό όλο τον χρόνο. Αυτό αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας καθώς έχει αναδειχθεί τουριστικός προορισμός παγκόσμιου βεληνεκούς!

Η τουριστική βιομηχανία παρουσιάζει θεαματικές προοπτικές εξέλιξης  στηρίζοντας σημαντικά την εθνική μας οικονομία. Τα τουριστικά επαγγέλματα ανθίζουν και βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση του κόσμου, ως προσοδοφόρα, ευχάριστα και ενδιαφέροντα. Η ειδικότητα “Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας” διοχετεύει στην αγορά αποφοίτους που στελεχώνουν τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Άλλωστε, η Ελλάδα διαθέτει πληθώρα τουριστικών μονάδων σε όλη την επικράτεια!

Είναι οι άνθρωποι που έρχονται σε πρώτη επαφή με τους πελάτες της επιχείρησης και είναι υπεύθυνοι για την εύρυθμη λειτουργία της. Απαραίτητα προσόντα: η ευγένεια, το χαμόγελο, η αμεσότητα. Η πολύ καλή γνώση του αντικειμένου τους καθιστά ικανούς,  για   την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών και δημιουργεί προοπτικές εξέλιξης με υψηλές αποδοχές.

Μαθαίνω

Συγκρότηση εργασιών Τμήματος Υποδοχής μιας επιχείρησης φιλοξενίας

  • εκτελούν όλες τις εργασίες του Τμήματος Υποδοχής που απαιτούνται σε κάθε φάση της αλληλεπίδρασης πελάτη και Τμήματος Υποδοχής μίας μονάδας φιλοξενίας: α. επικοινωνία, β. κράτηση, γ. άφιξη, δ. παραμονή, ε. αναχώρηση, και στ. πληρωμή
  • αποδίδουν το κατάλληλο δωμάτιο στον κατάλληλο πελάτη βάσει των απαιτήσεών του
  • περιγράφουν τα βήματα κατά την επίλυση τυχόν προβλημάτων κατά την εξυπηρέτηση ενός πελάτη ώστε να προληφθούν οι διαμαρτυρίες,
  • κατανοούν και να συντάσσουν γραπτές συμφωνίες μεταξύ ξενοδοχείου και άλλων συνεργαζόμενων επιχειρήσεων
  • ασκούν τεχνικές μεγιστοποίησης εσόδων κατά τη διαπραγμάτευση της ενοικίασης ενός δωματίου ή μιας άλλης υπηρεσίας η οποία παρέχεται από τη μονάδα φιλοξενίας

Οργάνωση και λειτουργία Επισιτιστικών Τμημάτων μιας μονάδας φιλοξενίας

  • δίνουν παραδείγματα σωστής επίδοσης της καρτέλας-τιμοκαταλόγου εδεσμάτων και ποτών στον πελάτη
  • αναγνωρίζουν τον σωστό τρόπο παραγγελιοληψίας
  • αναγνωρίζουν τον σωστό τρόπο τροποποίησης και ακύρωσης μιας παραγγελίας
  • εφαρμόζουν τον επαγγελματικό τρόπο μεταφοράς εδεσμάτων και ποτών
  • αναφέρουν τους τρόπους με τους οποίους γίνονται οι προμήθειες του Επισιτιστικού Τμήματος μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης,
  • κατανοούν τους σωστούς τρόπους διαχείρισης και καθαρισμού των υλικών –αναλώσιμων και μη– μίας επισιτιστικής επιχείρησης κατά τρόπο που να διασφαλίζεται η προστασία και η μακροχρόνια χρήση τους
  • περιγράφουν τους σωστούς τρόπους παρασκευής και ανάμειξης ποτών, αλκοολούχων και μη,
  • περιγράφουν τη σωστή προετοιμασία των χώρων εστίασης πριν από την άφιξη και μετά την αναχώρηση του πελάτη
  • κατανοούν τους σωστούς τρόπους παράθεσης και απόσυρσης ειδών επισιτισμού από όλους τους πιθανούς χώρους παράθεσης τροφίμων
  • κατανοούν τους σωστούς τρόπους τοποθέτησης και απόσυρσης ειδών ιματισμού του χώρου εστίασης
  • απαριθμούν τις τεχνικές με τις οποίες γίνεται η παραλαβή και ο έλεγχος των πρώτων υλών μιας επισιτιστικής επιχείρησης
  • απαριθμούν τα διαφορετικά είδη ποτών και ροφημάτων ανά κατηγορία
  • απαριθμούν τα διαφορετικά είδη εδεσμάτων με βάση τα υλικά τους και τη θέση που έχουν στο γεύμα
  • δίνουν παραδείγματα συνταιριάσματος εδεσμάτων και ποτών
  • αναγνωρίζουν την ύπαρξη αλλεργιών καθώς και αλλεργιογόνων τροφίμων

Επαγγελματικός τρόπος συμπεριφοράς, επικοινωνίας και συνδιαλλαγής με τον πελάτη

  • αναφέρουν τον σωστό τρόπο επαγγελματικής εμφάνισης εν ώρα υπηρεσίας
  • δίνουν παραδείγματα επαγγελματικής συμπεριφοράς και ομιλίας εν ώρα υπηρεσίας
  • δίνουν παραδείγματα αναφορικά με την προώθηση και πώληση του συνόλου των προσφερομένων υπηρεσιών και των προϊόντων/ειδών ενός ξενοδοχείου
  • αναφέρουν τις κατάλληλες φράσεις οι οποίες ενδείκνυνται ανά τμήμα και ειδικότητα της μονάδας φιλοξενίας
  • εφαρμόζουν τρόπους χειρισμού των αντικειμένων και των υποθέσεων των πελατών κατά τρόπο εχέμυθο και διακριτικό

Διαχείριση λογαριασμού πελατών

  • αναφέρουν όλους τους πιθανούς τρόπους χρέωσης μίας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος
  • εκτελούν λογαριασμούς ημερήσιας καταχώρισης χρέωσης δωματίων
  • ανταλλάσσουν συνάλλαγμα από ή προς τους πελάτες
  • γνωρίζουν τους τρόπους επιβεβαίωσης της γνησιότητας των καρτών ή/και των μετρητών ενός πελάτη
  • προβαίνουν στην ενημέρωση των σχετικών λογιστικών/διοικητικών εγγράφων με τα στοιχεία του λογαριασμού

Χειρισμός ηλεκτρονικών μέσων και λογισμικού των μονάδων φιλοξενίας

  • κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας των λογισμικών ηλεκτρονικού υπολογιστή τα οποία χρησιμοποιούνται σε όλα τα τμήματα της μονάδας φιλοξενίας
  • διενεργούν τις διαδικασίες καταχώρισης μίας κράτησης στο λογισμικό ηλεκτρονικού υπολογιστή του Τμήματος της Υποδοχής και να ενημερώνουν το αρχείο (δελτίο) κράτησης
  • προετοιμάζουν τα ηλεκτρονικά έντυπα άφιξης και αναχώρησης του πελάτη
  • εισάγουν στοιχεία πελατών σε βάσεις δεδομένων
  • εξάγουν αποτελέσματα από τις βάσεις δεδομένων εκδίδοντας στατιστικά στοιχεία, απογραφές και άλλες πληροφορίες
  • χειρίζονται το λογισμικό ηλεκτρονικού υπολογιστή σχετικά με την τήρηση και το κλείσιμο ταμείου
  • εμπεδώνουν την κουλτούρα διαρκούς τεχνολογικής εξέλιξης του λογισμικού
  • αντιλαμβάνονται την ανάγκη διαρκούς επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης επί του νέου λογισμικού
  • αντιλαμβάνονται τη σημασία των εφαρμογών ψηφιακού μάρκετινγκ συντάσσουν το σχέδιο για μία εκστρατεία διαδικτυακού ψηφιακού μάρκετινγκ μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης

Υγιεινή και ασφάλεια χώρου εργασίας, καθώς και προσωπική

  • κατανοούν τους τρόπους υγειονομικής διαχείρισης μίας επισιτιστικής μονάδας και τους κανόνες που διέπουν την υγειονομικώς σωστή λειτουργία της
  • αναφέρουν τον υγειονομικώς ορθό τρόπο χειρισμού της εκάστοτε επαγγελματικής ενδυμασίας
  • λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ατομικής προστασίας βάσει καθηκόντων εντός της μονάδας φιλοξενίας
  • χειρίζονται σωστά τον εξοπλισμό καθαριότητας και απολύμανσης
  • τηρούν τα πρωτόκολλα υγείας, υγιεινής και ασφάλειας, και τα νομικώς υποχρεωτικά και τα προαιρετικά
  • αναφέρουν το τι απαιτείται για τη σωστή προσωπική υγιεινή
  • αναγνωρίζουν τη διαδικασία ενημέρωσης σε περίπτωση που αντιληφθούν ότι ο πελάτης ασθενεί με μεταδοτική ασθένεια

Υπηρεσίες καθαρισμού και καθαριότητας χώρων σε μονάδες φιλοξενίας

  • προετοιμάζουν καταλλήλως το τροχήλατο εργασίας (καρότσι) το οποίο χρησιμεύει στον καθαρισμό των ορόφων και των χώρων διαμονής των πελατών
  • αναφέρουν τον υγειονομικώς σωστό τρόπο αποκομιδής των απορριμμάτων από κάθε χώρο της μονάδας φιλοξενίας
  • αναφέρουν τον υγειονομικώς σωστό τρόπο ανακύκλωσης των απορριμμάτων βάσει νόμου και κανονισμού της μονάδας φιλοξενίας
  • γνωρίζουν την οικολογική και περιβαλλοντικώς ορθή χρήση απορρυπαντικών, καθαριστικών και απολυμαντικών
  • περιγράφουν τον κατάλληλο τρόπο καθαρισμού των χώρων διαμονής των πελατών
  • περιγράφουν τον κατάλληλο τρόπο καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων μιας μονάδας φιλοξενίας αναφέρουν τον κατάλληλο τρόπο αποκομιδής του χρησιμοποιημένου ιματισμού, αναγνωρίζουν τυχόν φθορές και ζημιές στον εξοπλισμό του δωματίου του πελάτη
  • δίνουν παραδείγματα συμπλήρωσης εντύπων του Τμήματος Οροφοκομίας
  • αναφέρουν τον τρόπο χειρισμού κατά την εύρεση (ή μη) απολεσθέντων αντικειμένων των πελατών

Χειρισμός εξοπλισμού όλων των ειδών και τμημάτων

  • περιγράφουν τους σωστούς τρόπους διαχείρισης του χειροκίνητου και ηλεκτροκίνητου εξοπλισμού μίας επισιτιστικής επιχείρησης ή ενός Επισιτιστικού Τμήματος σε μονάδα φιλοξενίας
  • περιγράφουν τον σωστό τρόπο διαχείρισης του χειροκίνητου και ηλεκτροκίνητου εξοπλισμού του Τμήματος Οροφοκομίας
  • περιγράφουν τον σωστό τρόπο διαχείρισης του χειροκίνητου και ηλεκτροκίνητου εξοπλισμού του Τμήματος Υποδοχής
  • περιγράφουν τον σωστό και ασφαλή τρόπο χειρισμού των ταμειακών μηχανών
  • αντιλαμβάνονται τη σημασία της συντήρησης του εξοπλισμού
  • αντιλαμβάνονται τη σημασία της παράδοσης του εξοπλισμού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση προς χρήση για την επόμενη βάρδια
  • κατανοούν τον εξοπλισμό που προορίζεται για άτομα με αναπηρία (ΑΜΕΑ)

Άσκηση διοικητικών καθηκόντων στο πλαίσιο της λειτουργίας της μονάδας φιλοξενίας

  • ελέγχουν και να οργανώνουν τις βάρδιες και τις άδειες του προσωπικού
  • οργανώνουν την κατάρτιση και την εκπαίδευση του προσωπικού
  • ελέγχουν την ορθή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, των συλλογικών συμβάσεων και των συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής στην εργασία
  • ελέγχουν την ορθή τήρηση των σχετικών αγορανομικών διατάξεων
  • ελέγχουν την ορθή τήρηση των διατάξεων που είναι σχετικές με τη διασφάλιση της ποιότητας και της υγιεινής (HACCP)
  • ελέγχουν την ορθή τήρηση των διατάξεων ασφαλείας μαζικών χώρων (π.χ. πυρασφάλεια)
  • ελέγχουν την ορθή τήρηση των σχετικών περιβαλλοντικών διατάξεων
  • παρακολουθούν και να επιβλέπουν την ορθή οργάνωση και διαχείριση της αποθήκης
  • πραγματοποιούν τις αναγκαίες παραγγελίες
  • πραγματοποιούν έλεγχο για την ποιότητα των προμηθειών
  • καταγράφουν και να επικαιροποιούν τις ανάγκες πάγιου εξοπλισμού της αίθουσας πελατών
  • επιβλέπουν την εξυπηρέτηση των πελατών από το προσωπικό κάνοντας τις απαραίτητες προτάσεις κατανοούν την έννοια της εταιρικής κουλτούρας.

Μαθήματα

Α’ & Β’ Εξάμηνο
Εισαγωγή στην αγγλική ορολογία
Εισαγωγή στη γερμανική ορολογία
Εισαγωγή στον τουρισμό
Διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού μονάδων φιλοξενίας
Ξενοδοχειακό marketing
Υγιεινή και πρακτικές ασφάλειας
Πρακτική εφαρμογή
Εφαρμογή στην αγγλική ορολογία
Εφαρμογή στη γερμανική ορολογία
Οργάνωση και λειτουργία τμήματος υποδοχής (front office)
Διοίκηση και λειτουργία εστιατορίου
Οινολογία – οινογνωσία
Οργάνωση και διοίκηση τμήματος οροφοκομίας (housekeeping)
Οργάνωση και λειτουργία bar
Τουριστικό και εργατικό δίκαιο
Γ’ & Δ’ Εξάμηνο
Εισαγωγή στην αγγλική γλώσσα μονάδων φιλοξενίας
Εισαγωγή στην γερμανική γλώσσα μονάδων φιλοξενίας
Σύνθεση και κοστολόγηση εδεσματολογίου
Διοίκηση αποθεμάτων σε μονάδες φιλοξενίας
Διαχείριση πελατειακών σχέσεων ξενοδοχείων (crm)
Διοίκηση και λειτουργία μαγειρειού
Ηλεκτρονικές ξενοδοχειακές εφαρμογές
Λογιστική μονάδων φιλοξενίας
Πρακτική εφαρμογή
Εφαρμογή στην αγγλική γλώσσα μονάδων φιλοξενίας
Εφαρμογή στη γερμανική γλώσσα μονάδων φιλοξενίας
Πληροφοριακά συστήματα γραφείου
Διαχείριση τουρισμού υγείας και ευεξίας
Διοργάνωση συνέδριων και εκδηλώσεων
Τουριστική ψυχολογία
Πρακτική εφαρμογή

Επαγγελματική Αποκατάσταση

  • Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό)
  • Εστιατόρια διαφόρων ειδών (κλασικά εστιατόρια, ειδικά εστιατόρια, ταβέρνες, ταχυφαγεία κ.ά.)
  • Τρένα, κρουαζιερόπλοια, πλοία ακτοπλοΐας
  • Κέντρα Υποδοχής (ηλικιωμένων, ατόμων με ειδικές ανάγκες, νέων κτλ.)
  • Κρουαζιερόπλοια
  • Επιχειρήσεις τουρισμού υγείας (π.χ. κέντρα αναζωογόνησης [spa] – θαλασσοθεραπείας)
  • Κάμπινγκ – Κατασκηνώσεις
  • Κέτερινγκ, επισιτιστικές μονάδες
  • Ναυτιλιακές και τουριστικές επιχειρήσεις
  • Επιχειρήσεις του τομέα της ψυχαγωγίας-διασκέδασης

Κλείσε μια προσωπική ξενάγηση στο IEK ALTO!

We aren’t able to process your payment. Please, try again.
Το ραντεβού σας επιβεβαιώθηκε
Ο αριθμός της κράτησής σας:
ADD TO iCAL CALENDAR

Μετάβαση στο περιεχόμενο