Παιδαγωγικές Σπουδές

Από το να φροντίζεις παιδιά, μέχρι να διαπαιδαγωγείς γενιές!

Τίτλος Σπουδών: Βοηθός παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας
Διάρκεια: 2 Έτη
Περίοδος Εγγραφών: Σε Εξέλιξη
Έναρξη: Οκτώβριος & Φεβρουάριος

Περιγραφή

Ο Βοηθός παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας, μέσα από τις ειδικές γνώσεις  του γύρω από την προσχολική ηλικία, θα ασχοληθεί με την αγωγή και την φροντίδα παιδιών ηλικίας από 2 μηνών έως 6 ετών, έως ότου, δηλαδή, πάνε στο δημοτικό σχολείο. Καθημερινά θα πρέπει να παρατηρεί τις αντιδράσεις του κάθε παιδιού, με στόχο την ανάπτυξη των ικανοτήτων του σε ένα περιβάλλον δημιουργικότητας και συνεργασίας. Παράλληλα μεριμνά για τη γνωστική και συναισθηματική του ανάπτυξη, προσφέροντάς του πάντα τη στήριξη, την τρυφερότητα και την ασφάλεια που απαιτούνται σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία.

Λειτουργώντας με μια ομάδα παιδιών θα πρέπει να έχει  ομοιόμορφη, σταθερή και ίση συμπεριφορά προς όλα τα παιδιά της ομάδας. Μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες, όπως θεατρικό, παιχνίδι, μουσικές δραστηριότητες, κατασκευές, φροντίζει να ενδυναμώνει την ομάδα και να  την διαχειρίζεται σε επίπεδο ατομικό και συλλογικό. Αλλά και με προσοχή καθώς θα φτάσει να αποτελέσει πρότυπο προς μίμηση για τα παιδιά που είναι στην ευθύνη του.

Ως σωστός επαγγελματίας και ταυτόχρονα ως άνθρωπος, διαμορφώνει ένα περιβάλλον για τα παιδιά, που στηρίζεται στα αισθήματα αγάπης, εμπιστοσύνης, υπομονής, θαλπωρής, αναγνώρισης και δικαιοσύνης, συνδυάζοντας όλα αυτά με τη διαδικασία και την εξέλιξη της μάθησης.

Μαθαίνω

Κάλυψη των φυσικών αναγκών των παιδιών

  • επιμελούνται τη σωματική υγιεινή των παιδιών με σεβασμό στην προσωπικότητα και την ιδιωτικότητά τους
  • επιμελούνται την παροχή των γευμάτων ακολουθώντας τις αρχές αγωγής και φροντίδας βρεφών και μικρών παιδιών
  • προετοιμάζουν τα παιδιά για ξεκούραση και ύπνο και τα τοποθετούν με ασφάλεια στο κρεβάτι τους
  • προτρέπουν την ελεύθερη κίνηση των παιδιών ανάλογα με την ηλικία και σύμφωνα με την ανάγκη του καθενός
  • επικοινωνούν με το κάθε παιδί αξιοποιώντας γλωσσικά και μη γλωσσικά στοιχεία της επικοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και της αναπτυξιακής ψυχολογίας

Οργάνωση και υλοποίηση παιδαγωγικών δράσεων

  • υλοποιούν κατόπιν σχεδιασμού ατομικές και ομαδικές παιδαγωγικές δράσεις στον εσωτερικό και στον εξωτερικό χώρο σε συνεργασία με τον/την παιδαγωγό ή τον/την υπεύθυνο/η του παιδαγωγικού προγράμματος της δομής λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία των παιδιών, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους
  • προτρέπουν την ελεύθερη επιλογή παιχνιδιών και δράσεων των παιδιών, όπως ορίζουν η παιδαγωγική επιστήμη και η αναπτυξιακή ψυχολογία
  • επιλέγουν διάφορα είδη μουσικής και παιδικά τραγούδια λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία των παιδιών
  • επιλέγουν σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η παιδαγωγό ή τον/την υπεύθυνο/η του παιδαγωγικού προγράμματος της δομής βιβλία κατάλληλα για τα παιδιά όπως ορίζονται από την παιδική λογοτεχνία ενθαρρύνοντας την ενασχόληση των παιδιών με τα βιβλία
  • διαβάζουν ιστορίες και αφηγούνται παραμύθια εφαρμόζοντας τρόπους και στοιχεία της αφηγηματικής τέχνης
  • υλοποιούν μαζί με τα παιδιά δράσεις κουκλοθεάτρου, δραματοποίησης και θεατρικού παιχνιδιού σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η παιδαγωγό ακολουθώντας τεχνικές οργάνωσης και ανάπτυξης του θεατρικού παιχνιδιού, της δραματοποίησης και του κουκλοθεάτρου

Πλαισίωση της καθημερινότητας των παιδιών για την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας

  • υποδέχονται καλωσορίζοντας τα παιδιά κατά την πρωινή προσέλευση ακολουθώντας τις βασικές αρχές της επικοινωνίας και της αγωγής
  • συλλέγουν αναλυτικές πληροφορίες από τους γονείς/συνοδούς που αφορούν στο παιδί και την καθημερινότητά του κατά την πρωινή προσέλευση τηρώντας τους κανόνες δεοντολογίας
  • τακτοποιούν επιμελώς τα προσωπικά αντικείμενα των βρεφών τοποθετώντας τα στον ορισμένο χώρο
  • επιτηρούν τα παιδιά κατά την ώρα του παιχνιδιού και κατά τις ώρες των γευμάτων, του ύπνου και της ανάπαυσης καλύπτοντας τη σωματική και συναισθηματική ασφάλεια των παιδιών
  • συνοδεύουν τα παιδιά στο μπάνιο/τουαλέτα τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας
  • επιτηρούν τα παιδιά στο μπάνιο/τουαλέτα ενθαρρύνοντας την ανεξαρτητοποίησή τους και εξασφαλίζοντας την ασφάλειά τους
  • εντοπίζουν πρώιμα σημεία και συμπτώματα απειλητικά για την υγεία, την ασφάλεια και την ευεξία του παιδιού παρέχοντας πλήρη και ακριβή ενημέρωση, γραπτά ή/και προφορικά, στα αρμόδια πρόσωπα
  • παραδίδουν τα παιδιά στους γονείς ή τους υπεύθυνους συνοδούς κατά την αποχώρηση ενημερώνοντας για την καθημερινότητά τους σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας

Υποστήριξη της ανάπτυξης των παιδιών σε συνεργασία με την οικογένεια, την παιδαγωγική και διεπιστημονική ομάδα

  • συμμετέχουν σε συναντήσεις από κοινού με την οικογένεια, με τον/την παιδαγωγό του τμήματος, την παιδαγωγική ομάδα του τμήματος ή/και τη διευρυμένη παιδαγωγική ομάδα της δομής/πλαισίου και με τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας για θέματα που αφορούν τη σωματική, συναισθηματική, ψυχοκοινωνική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών, με σκοπό την εξασφάλιση εξατομικευμένης προσέγγισης των παιδιών τηρώντας τους κανόνες δεοντολογίας
  • παρέχουν εξατομικευμένα φροντίδα και αγωγή στα παιδιά εφαρμόζοντας οδηγίες που δίνονται από αρμόδια πρόσωπα (όπως την οικογένεια, τον/την υπεύθυνο/η παιδαγωγό του τμήματος, ειδικό παιδαγωγό, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, παιδίατρο, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό κ.λπ.)
  • καταγράφουν καθημερινά, κατόπιν συστηματικής παρατήρησης, πληροφορίες που αφορούν σε θέματα ανάπτυξης, αναγκών και ενδιαφερόντων των παιδιών και παρέχουν πλήρη και ακριβή ενημέρωση, γραπτά ή/και προφορικά, στα αρμόδια πρόσωπα, όπως ορίζει η επιστήμη της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας
  • αναπληρώνουν τον/την παιδαγωγό κατά την απουσία του/της- όταν και όπου απαιτείται- ακολουθώντας το ημερήσιο πρόγραμμα που έχει αποφασιστεί από την παιδαγωγική ομάδα

Προετοιμασία του παιδαγωγικού υλικού και του χώρου αγωγής και φροντίδας των παιδιών

  • προετοιμάζουν και τακτοποιούν τον χώρο πριν και μετά την κάλυψη των φυσικών αναγκών των παιδιών τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας
  • τακτοποιούν τον χώρο πριν και μετά την υλοποίηση των παιδαγωγικών δράσεων ακολουθώντας τις αρχές οργάνωσης της παιδαγωγικής πράξης
  • τοποθετούν στον χώρο το παιδαγωγικό υλικό και τα παιχνίδια που έχουν επιλέξει σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνη παιδαγωγό ανάλογα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ηλικιακής ομάδας των παιδιών
  • προετοιμάζουν τον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο για δράσεις σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η παιδαγωγό ακολουθώντας τον παιδαγωγικό σχεδιασμό
  • ελέγχουν τον χώρο καθημερινά για τυχόν ύπαρξη κινδύνων για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών σύμφωνα με τους σχετικούς κανόνες

Μαθήματα

Α’ & Β’ Εξάμηνο
Εισαγωγή στην ψυχολογία
Εισαγωγή στην προσχολική παιδαγωγική
Αγωγή και φροντίδα βρεφών
Εισαγωγή στην αναπτυξιακή ψυχολογία
Εικαστικά
Μουσική αγωγή
Παιδική λογοτεχνία
Στοιχεία υγείας, υγιεινής και ασφάλειας
Πρακτικές εφαρμογές
Βασικές αρχές στην πρώιμη παιδική ηλικία
Οργάνωση και πλαισίωση της καθημερινότητας στον βρεφονηπιακό σταθμό
Ειδικά θέματα αναπτυξιακής ψυχολογίας
Τεχνικές αφήγησης
Εικαστικά, τέχνη και δημιουργικότητα
Μουσικοκινητική αγωγή
Πρώτες βοήθειες σε βρέφη και νήπια
Βασικές δεξιότητες Η/Υ
 
Γ’ & Δ’ Εξάμηνο
 
Σχεδιασμός και οργάνωση παιδαγωγικών δράσεων στην πρώιμη παιδική ηλικία
Παιδαγωγικό υλικό και οργάνωση του χώρου
Οργάνωση και λειτουργία δομών αγωγής πρώιμης παιδικής ηλικίας
Στοιχεία ειδικής αγωγής
Στοιχεία αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας
Μουσική, ρυθμός και κίνηση στην πρώιμη παιδική ηλικία
Κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών
Θεατρικό παιχνίδι και δραματοποίηση
Πρακτικές εφαρμογές
Παρατήρηση και καταγραφές
Αλληλεπιδράσεις στην πρώιμη παιδική ηλικία
Παιχνίδι στην πρώιμη παιδική ηλικία
Δικαιώματα του παιδιού
Στοιχεία επικοινωνίας και συνεργασίας
Επαγγελματική δεοντολογία

Επαγγελματική Αποκατάσταση

  • Σε δομές που παρέχουν αγωγή και φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία (βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς δημοτικούς και ιδιωτικούς),
  • Σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π), Κ.Δ.Α.Π ΑμΕΑ (για εργασία στα Κ.Δ.Α.Π ΑμΕΑ ενδέχεται να απαιτούνται επιπλέον προσόντα και προϋποθέσεις, όπως προϋπηρεσία στην αγωγή και φροντίδα ατόμων με ειδικές ανάγκες),
  • Σε δομές κλειστού τύπου (ιδρύματα),
  • Σε κέντρα προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων (Hotspots),
  • Ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του κλάδου ΔΕ15 στην ειδική Αγωγή σε δομές του Υπουργείου Παιδείας (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Ειδικά Λύκεια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια),
  • Ως Επιμελητής/τρια για κατ’ οίκον φροντίδα βρεφών και νηπίων,
  • Σε διάφορες, ιδιωτικές κυρίως, εταιρείες ή/και οργανισμούς, όπου παρέχονται υπηρεσίες φύλαξης ή/και δημιουργικής απασχόλησης παιδιών μέχρι τα 6 έτη (ενδεικτικά μπορεί να εργασθεί σε: κατασκηνώσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια, θεματικά πάρκα για παιδιά, παιδότοπους, εκδηλώσεις και παιδικά πάρτι ως εμψυχωτής/τρια κ.ο.κ.),
  • Ασκώντας επιχειρηματική δραστηριότητα ανοίγοντας τη δική του δομή παροχής αγωγής και φροντίδας, όπως βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί, μονάδες απασχόλησης βρεφών και νηπίων ή ΚΔΑΠ.

Κλείσε μια προσωπική ξενάγηση στο IEK ALTO!

We aren’t able to process your payment. Please, try again.
Το ραντεβού σας επιβεβαιώθηκε
Ο αριθμός της κράτησής σας:
ADD TO iCAL CALENDAR

Μετάβαση στο περιεχόμενο